Тој посочи дека немаат информација дека некој возач направил некаква злоупотреба да наплати билет, а за тоа да не даде билет или да не издаде фискална сметка заради тоа што, како што рече, тоа е невозможно
Најодговорно тврдам дека „Слобода превоз“ од воведувањето на системот, а и никогаш претходно, не била таа која што продавала билети за превоз. За билетите, од набавка, продажба и колетирање на парите исклучиво е надлежно Јавното сообраќајно претпријатие (ЈСП). Ниту еден приватен превозник не продава билети во своите автобуси на каков било начин, нагласи на денешната прес-конференција директорот на „Слобода превоз“ Ленин Јовановски, демантирајќи ја градоначалничката на Град Скопје Данела Арсовска.
Таа на денешната прес-конференција ги обвини раководствата, односно директорите на двата приватни превозници дека во изминатите пет години, односно од 2017 година до сега немаат пријавено ниту еден продаден билет во автобусите кои возат за двете здруженија, а истовремено од Јавното сообраќајно претпријатие ги наплаќале фактурите за извозените километри за сума од едно евро по километар.
„Кој било да се обидел да направи каква било злоупотреба, која што би била надвор од системот, сето тоа би било регистрирано, бидејќи за сето ова постои електронски траг, сите наши автобуси се опремени со џи-пи-ес кој го следи нивното движење, сите валидатори што се во автобусите и на приватните превозници и на ЈСП располагаат со опрема која ја регистрира секоја употреба на електронска карта и доколку имало какви било пропусти во сето тоа, за сите овие шест години, оној период којшто го спомена на денешната прес-конференција градоначалничката, можело да биде регистрирано и можело да се алармира“,
истакна Јовановски.
Тој потенцираше дека немаат никаков допир со наплата на билети и оти целата продажна мрежа се одвива преку пунктови коишто ги има определено ЈСП.
„Приватните превозници не наплаќаат. Уште помалку ‘Слобода превоз’ ниту некогаш имала мрежа, ниту имала намера да развива мрежа, ниту задолжувала карти од ЈСП која што како ‘Слобода превоз’ ги продавала па за да може тие пари на некој начин да стигнат до фирмите како Слобода превоз или Макекспрес. Ние сме како организатори на превозот и немаме никаква допирна точка со тоа“,
посочи директорот на „Слобода превоз“.
Јовановски образложи дека нивна обврска со договорите е да изготвувааат фактура според изминати километри и оти тоа постојано се проверува преку мониторинг центарот на Град Скопје и се следи преку ОКЦ- Центарот на ЈСП.
„Јас не можам да разберам како може една институција како што е Град Скопје, како што е институцијата Градоначалник на Град Скопје да си дозволи да изнесува вакви невистини со дефокусирање и со обвинувања коишто се сериозни и за коишто ние како компании, коишто сме споменати, во консултација со адвокатски канцеларии ќе поднесеме тужби за клевета и за нарушување на угледот“,
потенцираше Јовановски.
Тој посочи дека немаат информација дека некој возач направил некаква злоупотреба да наплати билет, а за тоа да не даде билет или да не издаде фискална сметка заради тоа што, како што рече, тоа е невозможно.
„Јас цело време апелирам и зборуваме овие шест години дека фискалните принтери, фискалните апарати на превозниците преку „Слобода превоз“ и „Макекспрес“ и ЈСП не функционираат. Тие не се во функција. Она што ЈСП го прави е препродажба на карти каде што ги тераат возачите да купат карти од билетарниците и потоа истите да ги препродаваат во автобусите што е недозволиво. Ние таква идеја која се појави уште на почетокот одбивме токму заради тоа што можеше да се случат повреди на Законот или еве подоцна да се зборува за некакви злоупотреби или какви било манипулации на целиот систем“,
наведе Јовановски.
Тој додаде дека побарале помош од Советот на Град Скопје и се надева дека ќе бидат повикани во текот на утрешниот ден за да ги изнесат нивните ставови.
Осврнувајќи се на изјавата на Арсовска за тоа дека ќе има нови огласи за аплицирање за превозниците повторно да се вклучат во сообраќајот, рече дека тоа е возможно и оти немаат ништо против тоа.
„Градот Скопје е тој што го организира превозот, тие се тие коишто ги воспоставуваат условите и начинот на којшто приватните превозници ќе се вклучуваат. Ако тие сметаат дека тие како поединци полесно и побезболно или подобро би функционирале на еден таков начин слободно – час поскоро додека може да го огласи и превозниците ќе си се јават на еден таков оглас“,
посочи Јовановски.
Тој информираше дека приватните превозници утре со своите возила ќе бидат пред централата на ЈСП каде што ќе побараат одговори зошто престанале исплатите.
Градоначалничката на Скопје, Данела Арсовска, на денешната прес-конференција соопшти дека Градот Скопје изготвил нов јавен повик на кој секој од индивидуалните приватните превозници што ќе ги исполни условите ќе му биде овозможено да добие линија на која ќе врши превоз на патници во главниот град.
Станува збор за индивидуални превозници кои се или беа дел од двете здруженија на приватни превозници „Макекспрес“ и „Слобода превоз“, кои прекинаа да сообраќаат на линиите што ги опслужуваа поради, како што наведуваат оттаму, неисплатени долгови од страна на Јавното сообраќајно претпријатие „Скопје“ кое е во надлежност на Град Скопје.
„Покрај автобусите на ЈСП кои возат според стандарди, Градот Скопје изготви и нов јавен повик каде што на секој од досегашните поединечни превозници ќе му биде понудено директно и индивидуално да си аплицира да си добие линија со исполнување на условите што ќе бидат во јавниот повик и да си работи чесно за да може да се обезбеди соодветен јавен превоз“,
изјави Арсовска.
Автобусите кои возат за здружението „Слобода превоз“ од понеделникот, оваа недела прекинаа да сообраќаат на линиите 9, 12, 22, 23 и 45, поради неисплатен долг од Јавното сообраќајно претпријатие „Скопје“ и Градот Скопје.
Разговорите меѓу директорот на „Слобода превоз“, Ленин Јовановски со генералниот секретар на Град Скопје, Зоран Глигоров за надминување на состојбата завршија без договор, што уште повеќе го зголеми антагонизмот меѓу приватниот превозник и Градот Скопје, односно градоначалничката Арсовска.