Првичниот проект за автопатот Кичево – Охрид, како што е оценето, беше со бројни пропусти во проектирањето, но со фокус на Владата и надлежните институции кон важноста на делницата, во голем дел тие се надминати и, како што е оценето, во континуитет се создаваат услови за негово завршување, се наведува во соопштението на владината прес-служба
Владата на денешната седница ги овласти кабинетот на вицепремиерот за економски прашања, Министерството за транспорт и врски и Јавното претпријатие за државни патишта, да отпочнат преговори со изведувачот на изградбата на автопатската делница Кичево – Охрид, кинеската компанија „Синохидро“, за склучување анекс на договор за продолжување на рокот за изведба, со искористување на веќе обезбедените финансиски средства за доизградба на автопатот, информираа од владината прес-служба.
Истовремено, додаваат оттаму, изведбата на делницата, ќе продолжи во континуитет да се реализира.
Одлуката била донесена по информацијата од Јавното претпријатие за државни патишта, дека поради реални причини, има потреба од продолжување на крајниот рок кој е до 31 декември 2023 година, за изведба на градежните работи на овој автопат.
„Владата, на денешната седница, ја разгледа и усвои и Информацијата за Договорот за изградба на автопат А2, делница Кичево – Охрид. Потврдено е дека изградбата на автопатската делница Кичево – Охрид е приоритет. И Владата, преку Министерството за транспорт и врски и Јавното претпријатие за државни патишта е определена да се продолжи со нејзината доизградба, како дел од европскиот Коридор 8. Владата ги овласти кабинетот на заменикот претседател на Владата задолжен за економски прашања, координација на економските ресори и инвестиции, Министерството за транспорт и врски и Јавното претпријатие за државни патишта, да отпочнат преговори со изведувачот, за склучување анекс на договор, за продолжување рок за изведба, со искористување на веќе обезбедените финансиски средства за доизградба на автопатот Кичево – Охрид. Истовремено, изведбата на делницата,ќе продолжи во континуитет да се реализира“,
се наведува во соопштението од владината прес-служба.
Првичниот проект за автопатот Кичево – Охрид, како што е оценето, беше со бројни пропусти во проектирањето, но со фокус на Владата и надлежните институции кон важноста на делницата, во голем дел тие се надминати и како што е оценето, во континуитет се создаваат услови за негово завршување, се додава во соопштението.
Министерот за транспорт и врски Благој Бочварски, на 18 декември изјави дека автопатот Кичево – Охрид ќе биде завршен, но не прецизира кога. Тој тогаш најави дека очекува извештајот на надзорниот орган и на експертите за ФИДИК (Меѓународен стандард за реализација на меѓународни договори) да биде доставен до ЈПДП и до Министерството и дека сите одлуки и идни чекори, надлежните ќе ги носат заедно со Владата.
На прашањето колку ќе треба да плати државата доколку се раскине договорот со изведувачот на проектот – кинеската компанија „Синохидро“, Бочварски одговори:
„Сè уште не можеме да зборуваме за раскинување на договорот, не можеме да зборуваме за идните чекори сè додека тој извештај не биде разгледан и не биде донесена одлука од страна на Владата“.
„360 степени“ пред три месеци објави сторија за состојбата со изградбата на оваа автопатска делница. Сликата на терен остава впечаток дека нема реални изгледи изградбата на автопатот од Кичево до Охрид да заврши во 2023 година, како што беше предвидено со закон. Договорот за изградба на делницата е потпишан пред точно 10 години со кинески „Синохидро“, а за тоа досега се потрошени 421 милион од предвидените 598 милиони евра, иако првичната сума за проектот беше 374 милиони.
(ВИДЕО) Се гледа крајот на рокот, но не и на изградбата на автопатот Кичево-Охрид
Минатиот месец од Министерството за транспорт и врски соопштија дека побарале ревизија на проектот од страна на Државниот завод за ревизија (ДЗР), како и дека заедно со ЈПД е ангажиран експерт за ФИДИК-договори кој треба да го анализира договорот меѓу Владата и изведувачот на проектот – кинеската компанија „Синохидро“ – потпишан пред точно десет години.
Истовремено надлежните информираа дека проектот не може да биде завршен во предвидениот рок и поради 11 свлечишта што се појавиле на трасата.
Ревизијата од страна на ДЗР и ангажирањето меѓународни експерти пред два месеца ги најави и премиерот Димитар Ковачевски откако стана извесно дека автопатската делница нема да биде заокружена во предвидениот рок. Ревизијата, како што кажа Ковачевски тогаш, треба да даде одговор на прашањето дали кинескиот изведувач и ангажираните подизведувачи се во состојба да го изградат автопатот.