Се добија многу полојални заедници, многу полојални граѓани, затоа што – колку е полојална државата кон граѓаните и заедниците, толку се полојални граѓаните и заедниците кон државата, вели првиот вицепремиер и министер за политички систем и односи меѓу заедниците
Министерката за образование порача дека со новата концепција за основно образование се воведуваат три важни столба – интеркултурализам, инклузивност и родова рамноправност
Сведоци сте дека во Влада се зборува албански јазик, секој ден во Собранието се зборува албански, како и во канцеларијата на претседателот на државата, но најважно од сè е што од употребата на албанскиот јазик, како придобивка од Охридскиот рамковен договор, не изгуби никој, најмалку изгубија Македонците. Напротив, се добија многу полојални заедници, многу полојални граѓани, затоа што – колку е полојална државата кон граѓаните и заедниците, толку се полојални граѓаните и заедниците кон државата, нагласи денеска првиот вицепремиер и министер за политички систем и односи меѓу заедниците, Артан Груби.
Тој, на денешниот настан, што се одржа во низата случувања по повод одбележувањето на 20-годишнината од Охридскиот рамковен договор, нагласи дека употребата на албанскиот јазик е еден од столбовите на Охридскиот договор.
Во рамки на денешниот настан, што беше организиран од страна на Агенцијата за примена на јазикот, беа врачени сертификати на преведувачи на албански јазик кои работат во државните институции.
Министерката за образование и наука, Мила Царовска, истакна дека како Влада покажале оти посветено работат да создадат образование што се грижи за сите ученици и нуди можност секој ученик да учи на својот мајчин јазик и да дискутира за културата на другите што живеат блиску во неговата заедница.
„Ако заедно чувствуваме дека припаѓаме на оваа држава, дека заедно се бориме за нејзината иднина и за нејзината благосостојба, како и на секој граѓанин, тогаш навистина можеме заеднички да постигнеме многу повеќе. Новата концепција за основно образование, токму тоа го предвидува. За прв пат во основното образование во нашата држава се поставуваат три вредносни столбови. Еден од клучните столбови е интеркултура – како заеднички да создаваме граѓани што се грижат едни за други, учат и зборуваат на својот мајчин јазик и сите заедно придонесуваат кон развој на државата и на економски и на социјален план“,
наведе Царовска.
Министерката кажа дека другите два столба се инклузивноста, што значи дека секому треба да му се даде можност да го постигне својот максимален потенцијал, независно од каде доаѓа и колку може, а третата компонента е родовата рамноправност – и жените и мажите да можат да го постигнат својот полн потенцијал во нашата држава.
„Само такво образование може да понуди просперитет на земја којашто се стреми да ги постигне европските стандарди, но и свестските стандарди, затоа што тие претпочитаат почитување на моето право, почитување на правото на тој до мене и заедничко градење на иднината“,
заклучи Царовска.