Во однос на животната средина, ЕК нотира дека административниот капацитет на сите нивоа останува слаб, со недоволно финансиски ресурси за имплементација и зајакнување на постоечката легислатива
Да се подобри интерсекторската координација и да се зголемат финансиските ресурси со цел намалување на загадувањето на воздухот на локално и национално ниво, се наведува во последниот Извештај на Европската комисија за напредокот на земјава. Се додава дека потребно е да се воспостави и регионален систем за менаџирање на отпад, но да се имплементира и Парискиот договор, како и да се адаптира Стратегијата и законите со рамката на ЕУ 2030.
Европската унија промовира силна климатска акција, одржлив развој и заштита на животната средина. Европското законодавство содржи одредби кои се однесуваат на климатските промени, квалитетот на водата и воздухот, управување со отпадот, заштита на природата, индустриското загадување, хемикалиите, бучавата и цивилната заштита. Северна Македонија, според извештајот, има некое ниво на подготвеност во таа област.
„Лимитиран прогрес е постигнат во областа на зачувување на природата и климатските промени. Како и да е, имплементацијата во сите сектори останува загрижувачко прашање. Земјата е охрабрувана да истапи амбициозно кон Зелената транзиција, особено во контекст на Зелената агенда за Западен Балкан. Повеќето од минатогодишните препораки не се имплементирани“,
се истакнува во извештајот.
Во однос на животната средина, ЕК нотира дека административниот капацитет на сите нивоа останува слаб, со недоволно финансиски ресурси за имплементација и зајакнување на постоечката легислатива.
„Имплементацијата на оценката за влијанието врз животната средина и Стратегиската оценка за животната средина треба да бидат подобрени особено низ процеси на јавна консултација и во однос на квалитетите на извештаите. Дијалогот со цивилното општество и процесите на јавна консултација во овој сектор треба да бидат значително подобрени. Недостатокот на транспарентност и достапност до информациите е проблем кој се повторува. Законот за инспекција на животната средина и амандманите од законот за проценката на влијанието врз животната средина се уште не се усвоени“,
оценува ЕК.
Што се однесува до управувањето со отпадот, ЕК забележа дека слабите административни капацитети, слабиот степен на извршување и лимитираните интерсекторски соработки остануваат главни препреки за прогрес во тој сектор.
Во однос на индустриското загадување и менаџментот на ризик, како што се истакнува, Законот за индустриски емисии се уште не е усвоен.
„Недоволното спроведувањето на казни во однос на одговорните загадувачи поттикнува да не се создаде систем кој би спречил индустриски и хемиски инциденти. Напорите треба да се усогласат со ‘Севесо 3 директивите’ и ‘ЕУ еколебел регулативите’ и ревизорскиот систем за менаџирање со животната средина“,
се посочува во извештајот.
Од ЕК истакнаа дека нема позначајни подобрувања во областите на загадување со хемикалии во периодот за кој известуваат.
„Усогласувањето на правната рамка со правото на ЕУ останува ниско, а човечките и финансиските ресурси се многу ограничени. И покрај тоа што законот за климатска акција допрва треба да се усвои, долгорочна стратегија за климатска акција со наменски акционен план веќе е донесена. Потребни се повеќе напори за имплементација на Парискиот договор. Националниот определен придонес веќе е поднесен и е во согласност со долгорочната стратегија за климатски промени и стратегијата за енергија. Се подготвува и платформа за следење, известување и верификација“,
се вели во извештајот на ЕК.