Министерот е на став дека со законските измени ќе се поедностави процедурата за изградба на училишта, градинки, амбуланти, болници и катни гаражи кои се целосно финансирани од Буџетот на државата или од буџетите на општините и се во целосна општинска или државна сопственост
Доколку измените не се случат паралелно со ребалансот на Буџетот, општините нема да можат да ги трошат средствата за проектите, смета Николоски и кажа дека законот треба да претрпи сериозни измени во следниот период по широка јавна дебата со стручната јавност, невладините организации и сите засегнати
Министерот за транспорт и врски Александар Николоски предлага со специјални закони да се забранело градењето во две скопски општини – Карпош и Центар.
„Во општините Центар и Карпош се случуваше и се случува урбанистички хаос. Стојам на располагање да донесеме специјални закони за двете општини на ист начин како што направивме за градот Охрид, да ставиме јасни критериуми по кои ќе се развиваат и да ставиме забрана за градење да речеме во следните 20 години. Но, тоа да не биде лабилен мораториум како што направи Општина Центар па имаше мораториум за секаде освен за ул. Козара и за ‘Дајмонд’. Не гледам дека некој во јавноста реагираше што се кренаа четири кули по 25 ката од страна на ‘Лимак”, но се реагира за многу други работи. Со овие специјални закони ќе го ограничиме развојот таму, но не може заради две општини во кои се случувал хаос во изминатиот период да ја казнуваме цела држава. Остатокот од државата мора да се развива, народот ни се исели и не смееме да продолжиме да функционираме на тој начин“,
вели Николоски.
Ваквата идеја на министерот доаѓа по комисиската расправа за Законот за урбанистичко планирање која заврши денеска, а кој наиде на жестоки критики од невладините организации дека сe носи по скратена постапка и дека ќе направи дополнителен урбанистички хаос. Законските измени одат во натамошна процедура, по скратена постапка.
„Се споменуваат 600 урбанистички планови заглавени во постапка, а не се спомнува дека изработката на тие урбанистички планови трае повеќе од 4.5 години и тоа по стари неважечки закони и правилници, со неточни параметри, зошто за тој период имаме нови податоци од пописот, има изградени линиски центри чии параметри не биле вклучени во планирањето, а сепак ги искористиле најголем дел од ресурсите и сл. Она што министерството за транспорт, односно оваа Влада сака е овие несоодветни планови да си продолжат да се изработуваат според стари неважечки закони и правилници до недоглед и да се донесат со неточни параметри, врз чија основа утре ќе се гради, не земајќи ја предвид сегашната изменета состојба. Впрочем, сегашниот закон не е пречка, зошто е јасен дека сите тие планови ќе продолжат да се изготвуваат според сегашниот закон, како што и треба. Дополнително, климатските промени сè по жестоко нè напаѓаат со секоја измината година и наместо да се ревидира она што е планирано од претходно, битно е само да се гради“,
реагираа од О2 Иницијативата.
Министерот е на став дека со законските измени ќе се поедностави процедурата за изградба на училишта, градинки, амбуланти, болници и катни гаражи кои се целосно финансирани од Буџетот на државата или од буџетите на општините и се во целосна општинска или државна сопственост. Доколку измените не се случат паралелно со ребалансот на Буџетот, општините нема да можат да ги трошат средствата за проектите, смета Николоски и кажа дека законот треба да претрпи сериозни измени во следниот период по широка јавна дебата со стручната јавност, невладините организации и сите засегнати.