Предлогот за ова решение, според бугарското министерство за транспорт е дека во РСМ токму на оваа тема има голем број шпекулативни изјави од македонските владини политичари
Во краток временски период од датумот на потпишување на овој договор, според предлогот на бугарското министерство, планирано е да се подготви прелиминарен распоред за подготовка и изградба на тунелот и тој да се презентира пред Европската комисија и финансираните европски банкарски институции
Да се потпише меѓувладин договор во кој ќе се прецизираат сите аспекти околу изградбата на железничката пруга меѓу Република Бугарија и Република Северна Македонија, предлага бугарското министерство за транспорт.
Предлогот за ова решение, според бугарското министерство за транспорт е дека во РСМ токму на оваа тема има голем број шпекулативни изјави од македонските владини политичари.
„Преговорите за изградба на пругата станаа параван за политички пораки и обид за решавање на внатрешнополитичките прашања на нашите соседи, кои немаат врска со интересот на двете земји за реализација на проектот“,
велат од тамошното министерство.
Оттаму сметаат дека употребата на фудбалска терминологија од страна на македонските власти е навредлива за бугарските претставници, кои сметаат дека е невообичаена форма на комуникација меѓу две соседни земји.
„Двете земји да започнат со работа на потпишување јасен и остварлив меѓувладин договор за решавање на техничките, финансиските, правните и организациските прашања поврзани со подготовката, изградбата и функционирањето на прекуграничната железничката пруга во согласност со европското законодавство“,
се вели во соопштението од бугарското министерство за транспорт.
Со тоа, бугарските власти очекуваат дека ќе престане тенденцијата од страна на РСМ за дополнително објаснување, разјаснување и менување на веќе постигнатите договори.
„Целта е напорите да се насочат во конкретни и јасни чекори кон реализација на проектот“,
велат од тамошното министерство.
Напоменуваат дека по техничката средба на 31.10.2024 година во Софија, сѐ уште не е постигнат договор за записникот од разговорите, но дека и покрај тоа не престануваат обвинувањата кон бугарските институции.
„Од бугарска страна повеќепати сме се изјасниле дека трошоците и проблемите за изградба на железничката пруга од Крива Паланка до границата со Република Бугарија се во целост одговорност на РСМ и не можат да бидат предмет на договор на двете страни. Република Бугарија јасно ги посочи своите услови и обврски за изградба на трасата на Коридорот 8 на нејзина територија“,
пишува во соопштението.
Бугарското министерство предлага да се потпише договор со кој страните ќе се согласат да ја прифатат како заедничка цел изградбата на прекуграничен железнички тунел меѓу Република Бугарија и Република Северна Македонија во граничната зона на железничката пруга.
„Вклучително и за спроведување за јавна набавка за изградба и за надзор над изградбата на тунелот од страна на една од договорните страни и вложување напори за обезбедување грант-помош за изградбата на тунелот, бидејќи изградениот објект треба да ги исполнува барањата на ЕУ и НАТО за овој тип на инфраструктура“,
велат од ова Министерство.
Во краток временски период од датумот на потпишување на овој договор, според предлогот на бугарското Министерство, планирано е да се подготви прелиминарен распоред за подготовка и изградба на тунелот и истиот да се презентира пред Европската комисија и финансираните европски банкарски институции.
„Договорот ќе предвиди формирање на Заеднички комитет за координирање на сите активности и решавање на прашањата поврзани со изградбата, работењето и одржувањето на локацијата, врз основа на соодветните одлуки на двете страни“,
пишува во соопштението.
Инаку, изградбата на пругата кон Бугарија изминатиов период беше доведена под знак прашалник откако вицепремиерот и министер за транспорт на земјава, Александар Николоски отворено се спротивстави на продолжувањето на изградбата на третата делница (Крива Паланка – Деве Баир), обвинувајќи ја Бугарија дека нема проект за Коридорот 8.