Министерот Шаќири нагласил дека секој нереализиран наставен ден поради штрајкот ќе значи продолжување на наставната година по 9 јуни, имајќи предвид дека законските прописи не дозволуваат намалување на наставните програми во вакви околности

Одлуката на СОНК за организирање генерален штрајк во образованието не само што не го надминува предизвикот туку, напротив, создава повеќе дополнителни проблеми. Затоа, апелирам до вас како раководство на Синдикатот да ја промените политиката на изразување незадоволство на ваков начин и да му дадете можност на социјалниот дијалог. И вие како синдикална организација и ние како институции знаеме дека тоа е најдобрата опција за надминување на секоја ситуација во која постојат несогласувања, истакнал министерот за образование и наука Јетон Шаќири на денешниот состанок со претседателот на СОНК, Јаким Неделков, информираат од МОН.
Од МОН потенцираат дека повисоки плати ќе има, но учениците мора да се вратат на настава.
„Непримањето деца во училиштата и неспроведување настава влијае на социјализацијата на учениците и создава празнини во знаењата кои понатаму потешко се пополнуваат. Тие и онака веќе изгубија голем дел од наставата учејќи во вонредни околности и услови на пандемија повеќе од година и половина. Повисоки плати за наставниците ќе има, на тоа работиме и ќе го одржиме ветениот збор, како што тоа го направивме и во три наврати во изминатите години зголемувајќи ги личните примања на вработените во училиштата за над 21 процент. Но, во меѓувреме, заеднички приоритет мора да биде враќањето на учениците таму каде што им е местото“,
рекол Шаќири, се вели во соопштението на МОН.

Министерот Шаќири нагласил дека секој нереализиран наставен ден поради штрајкот „значи продолжување на наставната година по 9 јуни, имајќи предвид дека законските прописи не дозволуваат намалување на наставните програми во вакви околности“.
Поради тоа, стои во соопштението на МОН, распустот на учениците мора да биде одложен соодветно на бројот на неодработени денови, а согласно измените што ќе бидат направени на Календарот за организација на учебната 2021/2022 година.
„Ситуацијата би предизвикала и пролонгирање на сите претходно утврдени рокови за полагање на училишна матура, за уписи во средни училишта, но и во високообразовните установи во земјата и во странство. Исто така, неработењето на училиштата го оневозможува правото на околу 500 наставници да полагаат стручен испит како основа за понатамошно вработување на неопределено работно време“,
нагласил министерот.
Тој истакнал и дека МОН е подготвено за дијалог, но без условувања и нереални барања.