Близу 30 милиони евра потрошиле македонските граѓани во е-продавници во првите три месеци од годинава, а само во март 10,1 милион.
Анализата на Асоцијацијата за е-трговија покажува дека во текот на првите три месеци од 2020 година Македонците со домашни картички кон македонски е-продавници потрошиле вкупно 28,9 милиони евра онлајн, што претставува пораст од 17,9 милиони евра (61,5 отсто) во однос на истиот период претходната година.
„Пандемијата со корона вирусот влијаеше кон промена на навиките на домашните купувачи, кои голем дел од онлајн-купувањето наместо кон странски земји го пренасочија кон домашни е-продавници. Влијание кон ова секако има и затворањето на границите и комплексноста која се појави со доцнењето со испорака на производи купени од странство, како и стравот од нарачка на производи кои потекнуваат пред сè од земји кои беа со голем број на заразени од вирусот Ковид-19“,
наведуваат во анализата.
Од Асоцијацијата велат дека податоците за растот на бројот и вредноста на трансакции укажуваат на тоа дека граѓаните стекнуваат се повеќе доверба кон е-трговијата и онлајн-нарачките, особено кон домашни е-продавници.
„Голем дел од трансакциите кои во претходниот период се одлевале од државата онлајн, кон странски земји во текот на првите три месеци, а особено во месец март се пренасочени кон домашни е-продавници“,
пишува во анализата.
Ограничувањата на движењето кое беше на сила од средината на март, зголемениот број на новоотворени онлајн-продавници во Северна Македонија, а со тоа и поголемата понуда на производи и услуги онлајн од страна на домашните компании, износот на трансакции кон домашните е-продавници пораснал во однос на странските е-продавници. Конкретно, 59,4 отсто од вредноста на онлајн-трансакциите реализирани со платежни картички издадени во земјава останале во земјава, додека 40,6 отсто од трансакциите се реализирани кон онлајн-трговци во странство.
Од Асоцијацијата оценуваат дека свеста за е-трговијата се менува, а бум на е-трговијата имало во март.
„Имателите на домашни платежни картички (платежни картички издадени од македонски банки), значајно го зголемиле бројот и вредноста на онлајн-трансакциите во март 2020 кон е-продавници што функционираат во земјава. Бројот на онлајн-трансакции реализирани од страна на физички лица во месец март годинава, во корист на виртуелни места на продажба во Македонија бележи пораст од 99 отсто во однос на месец март претходната година. Конкретно, годинава реализирани се вкупно 367 535 трансакции, за разлика од претходната година кога биле реализирани 184 652 трансакции“,
наведуваат од Асоцијацијата.
